WhatsApp markkinointi

Kirjoittaja Arto Ala-Seppälä

WhatsApp -viestintä sovelluksena on monelle älylaitekäyttäjälle tuttu. Kuitenkin olen huomannut, että yllättävän harva on kuullut Whatsapp Business versiosta, mikä on räätälöity helpottamaan yrityksen ja asiakkaan välistä kommunikointia.

WhatsApp Business on siinä mielessä olennainen kanava, että yhtä paljon käyttäjiä suomessa löytyy whatsapp:sta kuten myös Facebookista. WhatsApp kuulukin tänä päivänä Facebookin sovellusperheeseen.

Yritysprofiilien kautta voidaan jakaa yrityksen yhteystiedot, pyörittää asiakastuki ”chattiä”, lähettää ilmoituksia esimerkiksi palveluista ja niiden etenemisestä. WhatsApp Business on suunnattu pienyrityksille ja kaiken lisäksi se on vielä maksuton. Myös keskisuurille ja suurille yrityksille on oma sovelluksena.

Asiaan perehtyessä ehdottomasti kirkkaimmaksi ajatukseksi nousee WhatsApp linkin yhdistäminen esimerkiksi yrityksen Facebook -sivustoon tai -mainokseen. Tämä toimii ikään kuin verkkosivujen chat -ikkunan tapaan. Toki yrittäjälle tämä on siitä mukavampi, kun asiakas on WhatsApp ympäristössä, niin oletettavasti ei odota vastausta yhtä nopeasti kuten chatissä. Yrittäjälle aukeaa mahdollisuus palata asiaan hieman myöhemmin. Sivuston mukaan mainostoiminta on kuitenkin maksullista.

WhatsApp Business luomiseen löytyy erityisiä ohjeita Facebookin for Business sivustolta. Viestintäkanava tämä on minusta erityisen hyvä pienyrittäjille, joka toimii suoraviivaisesti asiakkaiden kanssa. Samalla saadaan eroteltua vapaa-ajan viestintä työ- ja asiakasviesteistä sovellusten välillä. Näin ei mene ”puurot ja vellit sekaisin.”

Kommentit

  1. Kyseinen palvelu on minulle täysin tuntematon, joten tämä lyhyt ja ytimekäs teksti kertoi hyvin siitä. Tekstiin oli hyvin kerätty kaikki olennainen tieto appiin liittyen ja se olisi hyvä jokaiselle, joka ei ole kuullut palvelusta. Hyvää työtä!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Instagram markkinointi

Facebook markkinointi